פורים

❤ לקריאת המסר למזלות לשבוע זה, 5-12.3.23, לחצו כאן
 
חג פורים מתאר את הנס שאירע ליהודים ומנע מהמן הרשע להשמידם.
אך לא רק. חג פורים הוא חג של ניסים, הנוצרים מכח אחדות ואמונה.
זוהי קריאת התעוררות, לא להטיל פור = גורל!
במקום להיות קורבן של מציאות, לקחת אחריות על החיים, לבחור ולא לברוח.
מי שבורח - בסופו של דבר הגורל בוחר בשבילו.
האחד שבוחר ולוקח שליטה על חייו צובע את עולמו בצבעים קסומים של אושר!

זכות הבחירה מאפשרת לעבור תהליך "נהפוך הוא", גילוי והסתר:
להסיר מסכות, לסלק את המן הרשע 
בדמות פחד, חרדה, אמונות מגבילות, ביקורת ומחשבות שליליות 
וכל מה שמרחיק מאהבה.
אז נחיה באותנטיות, מודעות ונוכחות, שיובילו לשמחה אמיתית.
 
 
הביטו בצירוף "נהפוך הוא":
המילה נהפוך משורש ה.פ.ך.
אם נקרא את המילה הפך משמאל לימין נקבל את המילה כפה.
הדבר מלמד כי בניגוד לכפיה, המגיעה מבחוץ,
נהפוך הוא נובע משינוי פנימי.
 
מדוע נהפוך הוא כעת? חודש אדר = אור גדול דר.
חודש אדר הוא חודש ניסים ואור גדול.
אנו בעיתוי של סיום תהליך לקראת התחלה חדשה:
בחודש אדר, המקושר למזל דגים, סוגר את גלגל המזלות האסטרולוגי,
לקראת מעבר לחודש ניסן, המקושר למזל טלה, הראשון בגלגל המזלות האסטרולוגי,
מסמל ראשוניות והתחדשות.
כעת ניתן לברוא מציאות רצויה באמצעות נס.
נס במשמעות חיובית של יצירה, ההיפך מלנוס, לברוח.
שינוי תודעה והתנסות בדרכים שונות כדי לממש את השאיפות והיכולות
במקום לנוס על נפשנו, להשאר במקום עם תלונות על מה שלא מוצא חן בעינינו.

מגילת אסתר מלשון גילוי (מגילה) ההסתר (אסתר)
חושפת באמצעות הדמויות הפועלות את הדרך למסע רוחני,
התגברות הטוב על הרע, האגו, הכעסים, במודעות של "ואהבת לרעך כמוך",
המאפשרת אחדות ושמחה עד לא ידע.

לכל דמות במגילה תכונה ורעיון שהיא מייצגת:
המלך אחשורוש מסמל את הכח העליון,
ושתי ואסתר מסמלות מעבר בין מדרגות רוחניות: ושתי- העבר, אסתר, העתיד.
המגילה מתארת מלחמה פנימית בין הניגודים,
המאפשרת להתגבר על אגו, חילוקי דיעה, שנאה, ופירוד (המן הרשע),
ולהתחבר לאור, לפעול בכח האחדות והאמונה (מרדכי היהודי).
 
 
 
המילה כפורים = כ + פורים
מגלה כי מתוך כפורים נגיע לשמחה כמו בפורים.
האות כ מקושרת לכוכב צדק ולקלף גלגל המזלות בטארוט
מסמלת את כף היד, המכילה כמו כלי קיבול, 
ומבטאת את המהפך שבין מזל בתולה (חודש אלול) למזל מאזניים (חודש תשרי).
התודעה הקולקטיבית והאישית של עינוי הנפש וההתנקות ביום כפורים
פותחת את הכלי הרוחני
ויוצרת מהפך והתמלאות באור ושמחה (כמו בפורים),
אולם בחג פורים הופכים את הגשמיות לרוחניות בלי עינוי הנפש.
 
מנהגי החג:
1. קריאת מגילת אסתר, פעם אחת בלילה ופעם שנייה בבוקר למחרת
2. מתן משלוח מנות לציון שיתוף ואחדות, כאיש אחד בלב אחד
     "ליהודים הייתה אורה ושמחה": אורה מלשון תורה,
     שניתנה בהר סיני, כשבני ישראל היו כאיש אחד בלב אחד.
3. המצווה החשובה ביותר: מתנות לאביונים. צדקה, כסף, או מתנה
4. מתחפשים, עורכים סעודה חגיגית ומשתה, שותים לשכרה, עד לא ידע
5. אוכלים אזני המן, המסמלים את גילוי המוסתר (פרג, אגוזים וכו')
 
שערי שמיים פתוחים בחצות, שעת רצון גדולה.
הדליקו נרות לעילוי נשמות אסתר המלכה ומרדכי היהודי
ובקשו שלום בישראל ובעולם כולו.
יהי רצון שתפילותינו תתקבלנה ברצון. אמן.
 
 
"המסיכה" של האדם משתקפת בתאריך הלידה והשם הפרטי:

ה"מסיכה" = האני החיצוני, משתקפת בתאריך הלידה והשם.
האני החיצוני מייצג את כרטיס הביקור,
התדמית שנציג כלפי חוץ, כיצד אחרים רואים אותנו.
האני הפנימי הינו המהות האמיתית.
הנשמה היא ישות נצחית,
והגוף - בגד, תחפושת, המשתנה מגלגול לגלגול.

תחפושת:
המילה תחפושת, משורש ח.פ.ש,
היא אמצעי לחפש את החופש לאני האמיתי,
שאינו מוצא ביטוי במציאות הנוכחית.
 
התחפושת הראשונה, המוזכרת במקרא:
"וַיִּגַּשׁ יַעֲקֹב אֶל יִצְחָק אָבִיו וַיְמֻשֵּׁהוּ וַיֹּאמֶר הַקֹּל קוֹל יַעֲקֹב וְהַיָּדַיִם יְדֵי עֵשָׂו"
(בראשית, כז) 
יעקב אבינו התחפש לאחיו עשו כדי לזכות בברכת הבכורה של אביו.
 
כפי שבפורים הגורל שינה את מזלם של היהודים לטובה,
שיתהפך עלינו הכל לטובה לברכה וששון ושמחה עד לא ידע.
חג פורים שמח!